Näin se kesä on sitten tullut tai minä luokittelen jo tämän kesäksi kun lämmintä on yli 20 astetta!!!Eihän tuo mun niiskutus tauti sitten ottanut parantuakseen vasta kuin lääkärissä käynnillä.

Mä olen jo pitkään rukoillut kun ollaan muutettu tänne maalle,että anna mulle Jumala täältä kylältä läheltä ystäviä ja että tutustuisin näihin naapureihin,mutta valitettavasti nämä naapurit ei ole juuri tuttavuutta tulleet tekemään ja uutena ihmisenä se on vaikeaa tehdä se aloite.Joskus olen miettinyt tehdäkö tikusta asiaa,että pääsis edes juttusille???Oikeesti!No nyt tapahtu sellanen kurja juttu joka päätty kyllä kivasti,mut tais olla Jumala jotenkin mukana...No tuossa naapurissa asuu sellanen nuori nainen hyvin saman ikänen kuin minä ja siltä karkas koira.Se sitten eilen ajeli tohon pihaan ja kyseli onko koiraa näkynyt ja siinä sitten vaihdoimme numeroita,että jos koira näkyy niin ilmotan...No jokatapauksessa jo illalla tekstailtiin ja hän purki huoltaan ja minä tsemppasin(kannustin) ja tänään sitten tuli tekstari,että koira palannut kotiin ja kutsu kahville!!!Arvtakaapas käytänkö kutsun,no ihan VARMASTI :)!!!dance.gif

Toinen asia jonka kanssa ollen joutunut kampailemaan yhdessä ystäväni kanssa on koulukiusaus.Ystäväni 9 vuotiasta poikaa ollaan alettu kiusaamaan koulussa.Hänen nimellään ollaan lähetelty kirjeitä toisille oppilaille ja haukuttu niissä kirjeissä heitä!Mitä tämä kertoo,se kertoo osaltaan kivusta mitä lapset tänä päivänä kokevat sydämessään.En tiedä kuka tämä lapsi on joka näitä kirjeitä kirjoittaa,mutta uskon tämän olevan seurausta jonkin sortin pahasta olosta!Ystävälleni joka on tämän kiusatun pojan äiti on asia vaikeampaa,mutta minä näin sivusta seuranneena taasen näen asiasta useamman näkökulman.En ala spekuloimaan millaisesta perheestä tämä lapsi/kiusaaja on,mutta kirjoitan yleisesti lasten pahasta olosta.Olen työskennellyt lastenparissa ja se huutava pahaolo joka on lapsilla,on huolestuttavaa.Jotkut lapset reakoivat hyvin voimakkaasti perhen asioihin.Joillakin saattaa olla perheen asiat O.K,mutta tämän maailman tarjonta kaikkine väkivaltaisine peleineen ja ohjelmineen tuovat lapselle pahaa oloa.Tiedän yhden pojan joka on 9 vuotias ja pelaa K-18 pelejä ihan surutta ja on vielä uskovan kodin lapsi.Mietin vain sitä onko meillä uskovillakin jo niin suuri siedätys ettemme tajua pelätä(puhun nyt myös itsellenikin) mitä tämä maailma on meihin ruokkinut! onko meidät kyllästetty niin tämän maailman pahuudella,että me kujemme kuin silmälaput silmillä.Sanassa kuitenkin sanotaan Room.12:2 " Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä".Jumala siis tiesi kuinka helppoa on mukautua tämän maailma mukaan.En syytä,en osoita sormella,koska puhun yhtälailla itsellenikin.Mutta ajatus mikä minulle nousi on se,että jos me aikuiset emme vartioi itseämme,niin emme voi suojella lapsiammekaan.En usko etteikö aikuinen oikeasti näe pahana sitä,että lapsi pelaa K-18 pelejä jossa tapetaan ihmisä kaduille,röystetään,käydään maksullisissa naisissa jne...En usko että tämä 9 vuotias tietää vielä parastaan ja hän on sanonutkin,että kun kaveritkin pelaa,niin ne ei uskovien perheiden lapsetkin pelaa!Siksi niin usein näillä ei uskovien perheiden lapsien onkin niin paha olla ja se ilmenee niin monella tavalla esim.kiusaamisena,mutta ME USKOVAT haluan vain herättää hiukan!!!Ja yhden kysymyksen esittää, voiko enään mistään eroittaa kuka lapsi on uskovasta perheestä ja kuka ei???Minulle se on HYVIN vaikeaa työskennellessäni lasten parissa.En edelleen yleistä,jos kolahti niin mieti miksi?